Lokowanie marki i produktu w przekazach radiowych i telewizyjnych to bardzo skuteczna forma reklamy proponowanej przez Nadmorską Grupę Medialną. Polega ona na umieszczeniu Państwa marki lub produktu w programie telewizyjnym, w trakcie którego uczestnicy korzystają z danej rzeczy, lub w naturalny sposób prezentują logotyp np. na odzieży, scenografii itp. Do świadomości odbiorcy trafia wówczas sytuacja, która kojarzy się z pozytywnym wykorzystaniem danego produktu i wzmocniona jest autorytetem występującej osoby.
Lokowanie produktu obejmuje:
Umieszczenie produktu/marki w scenariuszu programu.
Zapewnienie odpowiedniej ekspozycji produktu/marki w scenerii programu, dzięki czemu odbiorca będzie mógł z całkowitą pewnością zidentyfikować reklamowany w ten sposób obiekt.
Korzyści:
Docieramy do odbiorców, którzy omijają pasma reklamowe i poświęcają swoją uwagę tylko interesującym ich programom.
Dobierając odpowiednio produkt/markę do tematyki programu, prezentujemy go przede wszystkim osobom, które mogą z nich skorzystać i stać się potencjalnym klientem.
Badania rynkowe dowodzą, że odbiorcy pozytywnie reagują na lokowanie produktu/reklamy i ta forma promocji zwiększa ich zaufanie do eksponowanego obiektu, oraz jest argumentem do jego wybrania podczas dokonywania zakupów.